Az Alibaba a BNP Paribas SA elemzői becslése szerint 2016-ban 38 milliárd dollárnyi pénzt költ majd el különböző befektetésekre és felvásárlásokra.
Ez nem kevés pénz, főleg, ha azt nézzük, hogy idén "csak" 15 milliárdot fordítottak ilyen célokra.
Ezzel az Alibaba a másik kínai óriás, a Tencent magasságába emelkedik: a rivális 35 milliárd dollárt költ jövőre, míg a Baidu 15 milliárdot.
Az idei évben a nagy hármas főleg az O2O jellegű (online-to-offline) szolgáltatásokra költött sokat. Ilyenek például azok, amelyek okostelefonos rendelésekre szállítanak ételt vagy utast. Ebbe a területbe csak idén 30 milliárd dollárt fektetett a három vállalat.
Mindezen túl nagy összegeket költenek az online játékokra is, ugyanis az okostelefonok emelkedő népszerűsége nagy reklámbevételeket is jelent.
A BNP arra figyelmeztet, hogy az Alibaba és a Baidu is lassulást tapasztalhat jövőre a növekedésében, ugyanis az online kereskedelem lassan felnőttkorba lép Kínában. Egyes szakértők szerint a mobilos őrület mértéke is csökken majd, bár erről megoszlanak a vélemények.