Ez az összeg egyébként rekord: a legnagyobb, amit valaha egy játékos egy MMO (tömeges többjátékos online szerepjáték) játékra költött. A virtuális kincses sziget árverését augusztus vége felé kezdték meg, és egészen december végéig tartott, a világ bármely pontjáról fogadva az ajánlatokat. Az árverés győztese megkapja a szigeten való vadászat és bányászat adóztatási jogát, amelyek valódi pénzbevételt fognak jelenteni számára. A játékban a különböző piacok és lakóterek eladása is jelenthet pénzkeresési lehetőséget - erre már korábban volt is példa. "Ez egy történelmi pillanat a számítógépes játékokra nézve, és jól bizonyítja azt, hogy a tömeges többjátékos online játékok újabb szintre léptek: a játékosok maguk ismerték fel egy online közösség valódi gazdasági potenciálját" - nyilatkozta Marco Behrmann, a Mindark PE AB közösségi-kapcsolati igazgatója, aki a vásárlást "egy hihetetlenül nagy előrelépés"-nek nevezte.
A virtuális tulajdon eladásának tiltása helyett - mint ahogyan azt a Blizzard tette a World of Warcraft című játékában - a Mindark kész volt annak felölelésére: a játék valódi pénzgazdasággal rendelkezik, de ingyeneses letölthető. Az MMORPG (tömeges többjátékos online szerepjáték) játékok fejlődésével a virtuális tulajdont egyre inkább kezdik elismerni valódi gazdasági tényezőként: egy kínai MMO-játékos a múlt évben megnyert egy bírósági pert, amelyet a virtuális tulajdonának ellopásáért indított. Idén pedig a rendőrség azért hatolt be egy házba Japánban, mert egy játékos elvette egy másik játékos Ragnarok Online számláját.
Kapcsolódó linkek:
Képek a játékból: https://www.project-entropia.com/gallery/Index.ajp
A Project Entropia játék honlapja: https://www.project-entropia.com