Fura helyzet lehet, amikor egy repülőgépet a személyzet térít el, főleg akkor, ha ezt a kapitány, vagy a másodpilóta teszi, miközben odakint a gyanútlan utasok meg vannak róla győződve, hogy a gép még mindig kurzuson van és jó irányba haladnak. Ugyanakkor, ahogyan az átkosban a pilóták számára szinte a repülés volt a megpattanás egyetlen lehetősége, úgy más országokban ez még mindig így van. Ezért történhetett meg, hogy az Etióp Légitársaság (Ethiopian Airlines) másodpilótája kihasználva a kapitány természetes szükségleteit, Róma helyett Genfbe repült, hogy ott kérjen menedékjogot.
Amennyiben bulvárosan szeretnénk kezdeni, úgy azt írhatnánk, hogy az etióp fővárosból, Addisz-Abebából felszállt gépen minden rendben volt, az utasok az éjszakai repülési időpontnak megfelelően talán aludtak, vagy csendben relaxáltak, amikor a 702-es járat kapitánya a mosdóba távozott. Ekkor azonban olyan dolog történt, amire alighanem senki sem számított...a másodpilóta magára zárta az ajtót és a római útirány helyett Genfnek fordult. A harmincas évei elején járó férfi elégedetlen volt az otthoni körülményekkel, hiszen a gépet azért térítette el, hogy Svájcba érve menedékjogot kérhessen. A Boeing 767-300-as fedélzetén a személyzettel együtt összesen 202 fő tartózkodott, akik valószínűleg egészen sokáig nem is tudták, hogy mi történik, de szerencsére az eset nem járt sérültekkel és a gépnek sem esett baja. A szemtanúk elmondása és a Flight Radar szerint a 767-es több kört is tett Genf körül, mielőtt leszállt volna az addigra lezárt reptérre.
A CNN értesülései szerint azirányítás és a másodpilóta közti rádiózásban elhangzott egy mondat, miszerint "a fedélzeten tartózkodók számára menedékjogot kell adniuk", mire a toronyból az a válasz érkezett, hogy "Igen, tudom, de jelenleg még mindig a választ várjuk. Mindent megteszünk, hogy teljesítsük a kérését". Végül a gép leszállt a genfi reptéren, ahol a másodpilóta egy kötél segítségével a pilótafülke ablakán keresztül ereszkedett alá, ahol megadta magát a rendőröknek. Philippe Grangean, a svájci rendőrség szóvivője szerint a férfi azt mondta, hogy azért kér menedékjogot, mert a hazájában fenyegetve érzi magát. Az Ethiopian Airlines csak szűkszavúan kommentálta a történteket, ami azt jelenti, hogy mindössze megerősítették a gépeltérítés tényét, de nem fűztek hozzá semmit.
A légitársaság életében egyébként nem ez volt az egyetlen ilyen esemény, legalábbis ami a repülőgép eltérítését illeti, ugyanis 1996-ban a géprablók Ausztráliába szerettek volna eljutni, de akkor elfogyott az üzemanyag és a gép az Indiai-óceánba zuhant, ami 125 ember értelmetlen halálát jelentette. 1998-ban az Air China egyik kapitánya érezte úgy, hogy számára odahaza nem élet az élet, ezért önhatalmúlag Tajvanba irányította a repülőt. 2012. szeptemberében pedig a Transavia fedélzetén okozott apróbb bonyodalmat, hogy a kapitány a mosdóból visszatérve nem tudott bejutni a pilótafülkébe, mert a másodpilóta elaludt. A mostani esettel kapcsolatban nem egészen világos, hogy miért kellett géppel együtt Svájcba mennie olyasvalakinek, aki egyébként is szabadon járhat-kelhet, másrészt azonban annyi biztos, hogy ez a másodpilóta egy darabig nem fog a szakmájában dolgozni.