Amennyiben valaki a figyelmeztetés hatására sem módosít letöltési szokásain, annak a T-Online másik díjcsomagot, rosszabb esetben másik szolgáltatót javasol.
Juhász Károly, a Nemzeti Hírközlési Hatóság Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője, a NETÉRT, az Internet Fejlesztési Alapítvány és a Linux-felhasználók Magyarországi Egyesülete az elmúlt napokban egyeztetéseket folytattak a T-Online-nal a szolgáltató korábbi nagy vihart kavart bejelentésével kapcsolatban. Emlékezetes, hogy a vállalat pár hete 50 előfizetőjének mondta fel a szerződését, mivel havi 200-500 gigabájtos forgalmat produkáltak és ezzel a cég szerint több millió forintos veszteséget okoztak.
Az egyeztetések során Juhász Károly megerősítette, hogy a T-Online eljárása megfelelt a jogszabályoknak és az általános szerződési feltételeknek, de etikai és fogyasztói aggályokat vetett fel. A szolgáltató lépését a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálja, ugyanis a cég korlátlanként hirdetette díjcsomagjait, majd mégis azért vált meg tőlük, mert túl nagy adatforgalmat bonyolítottak.
A felmerült felhasználói panaszok jövőbeli elkerülése érdekében a T-Online vállalta, hogy Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) módosításával egyértelművé teszi azt az eljárást, amely megelőzi a hasonló döntéseket. Noha a vállalat nem vezet be adatforgalmi korlátot, az ÁSZF ezentúl tartalmazni fogja az "extrém" felhasználói szokás fogalmát és annak következményeit. A T-Online az ÁSZF-módosítást minden előfizetője számára kommunikálni fogja.