A találó "Homeless Hotspots" nevet viseli a texasi a BBH Labs reklámcég által kitalált és megvalósított akció, amelynek keretében a hajléktalanok új munkát kapnak: élő Wi-Fi jeladóként üzemelve látják el a járókelőket 4G-s sávszélességgel. Többek közt a tegnap rajtolt helyi South by Southwest (SXSW) fesztiválon is megjelentek, de más helyszíneken is dolgoznak 2 dollárért 15 perc internetezési lehetőséget adva a náluk lévő eszköz segítségével. Persze lehet nekik többet is adni, de ez így legalább nem sima kéregetés, láthatóan betanult reklámszöveg is akad az akció mellé:
Az ötlet elsőre elég innovatívnak tűnik, de sokaknál kiverte a biztosítékot. A BBH Labs akciója felháborodást váltott ki a netezők körében, akik szerint a hajléktalanok eszközként való használata alapvetően sérti az emberi méltóságot, persze olyanok is akadtak, akik csak azért reklamáltak, hogy a "csöves elsétált, így elment a vétel". Az ötletgazda reklámcég szerint ez egy hasznos és jövőbe mutató ötlet, amelynek segítségével az utcán élőket is be lehet vonni új feladatokkal a hétköznapi életbe, ráadásul így nem puszta adományokról van szó.
Nekünk nagyon vegyes érzéseink vannak az akciót illetően, de inkább az olvasói véleményeket várnánk a kérdésben. Vajon nálunk sikeres lehetne egy ilyen akció? Ti mennyire érzitek embertelennek ezt a megoldást?