"A füves területen fekvő boxutcában közeledek kiszemelt áldozatomhoz, egy alig felismerhető Renault Five-hoz. Első sárhányók híján belátni a motortérbe, amelyből hatalmas polírozott acélcső áll ki kipufogó gyanánt. Bukósisakkal a kezemben az anyósülés felőli ablakon szállok be az utastérbe, amelyben egyetlen luxus a hatpontos biztonsági övvel ellátott kagylóülés..."
"...Felhúzom a sisakom, majd segítőim szorosan beszíjaznak. Csak ezt követően veszem észre, hova is kerültem valójában. Három pedál, egy kormány és egy váltó, mindössze ennyi található a bukókeretekkel merevített kasztniban. A hátsó ülés helyén egy szíjakkal rögzített fémhordó foglal helyet, amely az autó üzemanyag tankjául szolgál. Benyomom a zöld gombot, az önindító megpróbálja berántani a motort, de a próbálkozás sikertelen. Újból és újból, de semmi. A körülöttem álló szerelők ekkor gyorsan felpattintják a leszorítókkal rögzített motorháztetőt, és könyékig eltűnnek a francia csoda motorterében. Újból zöld gomb, és a motor hatalmas robaj kíséretében életre kel. Megkapom az utolsó utasításokat: "Egyes be, nagy gáz, kuplung ki, és ne csúsztasd! Nem kell váltani, menj végig egyesben padlógázzal! Ha kell, fékezz, tolass, de ne válts egyesnél feljebb, és ne csúsztasd a kuplungot!"
Nagy gázzal indulok, a hátsó kerekek a nedves füvön kipörögnek. Az autóban uralkodó hőségtől sisakom plexiüvege bepárásodik. Mielőtt a pályára gördülök, gyors névellenőrzés, s máris a rajtvonalnál találom magam. Szúrós tekintetek szegeződnek rám a bukósisakok mögül, eközben mindenki túráztatja a motort. A felvezető kört követően repülőrajtot veszünk, és megszűnik körülöttem a világ. A por és füst ablaküvegek híján mind bejön az utastérbe, levegőm egyre csak fogy. Hatalmas erőkifejtések közepette próbálom autómat a pályán tartani, eközben szlalomozok a megpördült „ezerkettesek” és összeakadt autók között, hogy beérjem az előttem haladó szakadt Lada Samarát. Eközben kikerülök néhány leszakadt alkatrészt, köztük egy rozsdás kipufogódobot. Párszor belém jönnek hátulról és oldalról, én pedig viszonzom a támadást.
Mire felocsúdok, már integetnek a kockás zászlóval: a versenynek vége, első helyen juthattam tovább a középdöntőbe. Még teszek egy tiszteletkört, majd a boxutca felé veszem az irányt, ahol látom, hogyan készítik fel a többi autót a következő futamra. Emelőpad és szerelőakna híján egyszerűen csak felfordítják az autót, hogy rendbe szedjék a megtépázott futóművet. Előkerül egy hatalmas pörölykalapács is, melynek segítségével a félig leszakadt karosszéria elemeket próbálják jobb belátásra bírni. Betolatok a nekem szánt helyre, és leállítom a motort. Még egy percet időzök az ülésben, hogy adrenalin szintem normalizálódjon, majd remegő lábakkal szállok ki a megtépázott járműből..."
Az Acer Computer Magyarország jóvoltából egy fantasztikus partnertalálkozón vehettünk részt, melynek kétségkívül legizgalmasabb eseménye a délután folyamán tartott hatvani roncsderby verseny volt. Itt mi magunk is kipróbálhattuk, milyen érzés összeütközni más autókkal, anélkül hogy utána magyarázkodnunk vagy betétlapot kellene kitöltenünk (a rendőrről nem is beszélve).
A délelőtti program részeként az Acer Computer Magyarország képviselet-vezetője, Egri Csaba bejelentette, hogy a nemrégiben Brnoban létesült Acer Regionális Szervizközpontban lezárult a tesztidőszak, ezáltal készen áll a magyar piacon értékesített és meghibásodott Acer termékek fogadására, illetve azok rövid határidejű garanciális javítására –- mindezt úgy, hogy a felhasználóknak csak a telefont kell megemelniük. Természetesen a magyarországi szervizek továbbra is rendelkezésre állnak.
A program második pontjaként Bihámi Árpád marketing menedzser vázolta az Acer Computer jelenlegi helyzetét a világpiacon, illetve az Európa-Közelkelet-Afrika (EMEA) háromszögben, továbbá beszámolt az Acer Computer és a forma 1-es Ferrari csapat közötti kapcsolatról is. A PC piacon jelenleg negyedik pozíciót birtokló Acer Computer célja, hogy 2008-ra a második legnagyobb PC gyártóvá váljon annak ellenére, hogy az asztali gépek eladásai jelentősen csökkentek az utóbbi időben. A további gyarapodást és fellendülést az eddig is erősnek mondható noteszgép piactól várják. A sors fintora, hogy a délutáni roncsderbyn Egri Csaba pont a dobogó második fokára kormányozta be a félholtra tört Volkswagen Schiroccot.
Rövid szünet után Bihámi Árpád demonstrálta a nagyközönség számára az Acer eszközökön található mágikus E gomb erejét, azaz az Acer Empowering Technology névre hallgató újítást, mely nagyban megkönnyíti a felhasználók mindennapjait. A mi tetszésünket leginkább az Acer eRecovery Management nyerte meg, amely egy rendszer-visszaállító program. Egy-két gombnyomás, és képes az operációs rendszer gyári állapotát visszaállítani, a merevlemez egy rejtett partíciójáról. Ezzel elkerülhetővé válik az operációs rendszer újtelepítése meghibásodás vagy összeomlás esetén.
A partnertalálkozó folytatásaként Móritz Krisztina termékmenedzser ismertette az Acer jelenlegi termékpalettáját, annak felépítését, és információt kaphattunk néhány jövőben bevezetésre kerülő új termékről.
Az ebéd előtti sajtótájékoztató végén ismét Egri Csaba Úr ragadta magához a mikrofont, és mutatta be az Acer iDea-t, mely nem más, mint egy igen elegáns HTPC.
Az Intel ViiV követelményeknek megfelelő készülékben egy Intel Core Duo T2300 processzor dolgozik, amit 1 gigabájt DDR II memória, kettő darab TV-tuner kártya, egy darab 250 gigabájtos merevlemez, valamint egy DVD író egészít ki.
A vezetékes és vezeték-nélküli hálózatokhoz is kapcsolódni képes HTPC hátlapján az összes létező A/V kimenet megtalálható, amire valaha szükségünk lehet. A gép alaptartozéka a távirányító, és az érintőpaddal kiegészített multimédiás billentyűzet is.
A délelőtti program egy rövidke HD minőségű film vetítésével zárult, melyet egy HD Ready Acer PH-730 projektorral összekötött Acer iDea játszott le a nagyközönségnek - akiknek szinte „leesett az álluk” a minőség láttán.
Ezúton is szeretnénk megköszönni az Acer Computer Magyarországnak a remek hangulatot, és hogy velük tarthattunk az Acer partnernapon.
Rombolás az Acer partnernapján
Az Acer partnertalálkozóján mi magunk is kipróbálhattuk, milyen érzés összeütközni más autókkal anélkül, hogy utána magyarázkodnunk vagy betétlapot kellene kitöltenünk (a rendőrről nem is beszélve).
Hirdetés
Hirdetés