Európa legjelentősebb szórakoztatóelektronikai kiállítása, az IFA 2011 szeptember másodikán kezdődik és 4 százalékkal nagyobb kiállítási területen zajlik, mint taval,y 2010-ben. Egy százalékkal nőtt a kiállítók száma, idén 1441 cég képviselteti magát. Az idei jelszó „Get in touch", azaz „Kerüljünk kapcsolatba".
Nem csak az új kiállítók miatt nőtt a terület, a törzsvendégek közül is sokan bővítették standjukat, emiatt idén ideiglenes csarnokok is lesznek a kiállításon és sok folyosót is hasznosítottak. A szervezők, azaz a gfu (Gesellschaft für Unterhaltungs- und Kommunikationselektronik mbH) és a Messe Berlin arra számít, hogy az IFA 2011 még a tavalyi, 50. jubileumi eseményt is felülmúlja majd. Az új kiállítók között van - IT közeli vonalon - a Dell és a Ford is, emellett több fehéráruban érdekelt céggel is bővült a paletta.
Az okostelefonok mellett az okostévék, 3d rendszerek, alkalmazások
és táblagépek is nagy teret kapnak az idei IFA-n
Az IFA szervezői szerint a fogyasztói elektronikai cikkek piaca fejlődik, a piackutatók7 százalékos bővülést ígérnek, összesen 690 milliárd eurós értékben. Európán belül 6 százalékos bővülés várható, 204 milliárdos összforgalommal, Németországban pedig 4 százalékot léphet előre az iparág, 27 milliárd körüli összértékkel.
Az idei évben témák tekintetében várhatóan a tévé és internet összeolvadása, vagyis az okostévé áll a slágertémák élén, karöltve a 3D-vel. Szorosan ezután a táblagépek, alkalmazások és okostelefonok, az otthoni és a mobil hálózatok, fogyasztói felhőrendszerek jönnek. A PC World online nap mint nap beszámol majd a termékbejelentésekről, technológiai bemutatókról és egyéb érdekességekről.