Magánszemélyek és vállalkozások is saját kárukon tanulták meg a válság kezdete óta, hogy a vártnál mennyivel nagyobb terhet jelenthet egy hitel törlesztése, egy leasing vagy bérlet folytatása. Ha tehetnék, a legtöbben megvásárolnák maguknak a szükséges állóeszközöket – tipikusan irodahelyiséget, lakást –, hiszen az nem kér enni, így minek fizetnének ki többet havi bérleti díjjal? Gyökeresen más azonban a helyzet a szakértelmet, karbantartást és kellékanyagokat igénylő eszközökkel, mint a nyomtatók, melyeket viszont TÜSZ (Teljes körű Üzemeltetési Szerződés) keretében beszerezni.
Ennek lényege, hogy a megrendelő nem pusztán egy nyomtatót bérel, hanem az ahhoz tartozó minden szükséges szerviz szolgáltatást. A kellékanyag feltöltés, a javítás, a szállítás és meghibásodás esetén csere készülék biztosítása – ezek mind a szolgáltató vállát nyomják, a megrendelő a lényegre, saját üzletére koncentrálhat és nem kell egy szakmailag idegen területtel, a nyomtatás menedzselésével vesződnie.Vonatkozó cikkünkben egy konkrét lehetőségről írtunk, mellyel ingyen juthatunk receptnyomtatásra is alkalmas Brother nyomtatóhoz, most a téma általános előnyeit boncolgatjuk.
Képünkön a Kvint-R receptnyomtatásra alkalmas modellje,
mely TÜSZ keretében gyakorlatilag ingyen hozzáférhető
Nyomtatóknál, akárcsak az autók esetében kulcskérdés, hogy megfelelő szerviz szolgáltatásra számíthassunk, így nem mindegy, hogy kitől szerezzük be. A TÜSZ előnye, hogy az informatikai szolgáltatást szükségszerűen professzionális szolgáltató cégtől kapja a vállalat, mely több éves múlttal kell, hogy rendelkezzen. Az üzemeltető cég folyamatos fejlődést biztosít a szakemberei számára, így mindig naprakész és a legmodernebb tudást kapja az ügyfél a szolgáltatás közben.
A nyomtatási feladatok, szakmai kihívások ezért nem néhány, a folyosón elkapott és jobb híján kijelölt alkalmazottra, hanem egy komoly szakmai tapasztalattal rendelkező cégre hárulnak. A megrendelő megszabadul egy olyan kritikus üzemeltetési feladattól, mely a cég minden munkavállalóját vagy akár a termelést is érintheti.
A TÜSZ segít abban, hogy a cég sajátüzleti tevékenységére koncentráljon, nem kell egy új szakmát,
a nyomtatás menedzsmentet is elsajátítania sem arra új munkaerőt alkalmazni
Az ügyfélnek nem kell törődnie azzal, hogy mennyit változik az informatika világa az évek során, a vállalat – lévén eleve szakterülete -- követni tudja a gyorsan változó informatikai terület fejlődését, és kellő időben tud reagálni a piaci kihívásokra. Ez magasabb szintű rendelkezésre állást, egyenletes minőségű, pontos, megbízható szolgáltatást is jelent. A szolgáltató cég a folyamatosan változó, növekvő igényekhez gyorsan tud alkalmazkodni a saját erőforrásainak optimalizálásával, az ügyfélnek nem kell előre lekötnie felesleges nyomtatási kapacitást a jövőre gondolva, ráér az igény felmerülésekor kibővíteni a szerződést vagy újakat kötni. Nem kell azon aggódnia, hogy vajon elég megbízható hardvert szemelt-e ki, a javítás költsége sem őt terheli, a TÜSZ keretében meghibásodás esetén azonnal szerviz vagy cserenyomtatót biztosít a szolgáltató cég.
Nem mindegy, hogy ki és hol végzi nyomtatóink szervizelését
Ha vásárolunk nyomtatót, akkor az bizonyosan elavul mint konstrukció, emellett kopik is. Ha megjelenik egy sokkal jobb, energiatakarékosabb, újabb modell, akkor a boltban nem cserélik ki arra régi készülékünket. A TÜSZ keretében azonban a megrendelő szakmai biztonságban érezheti magát, hiszen mindig a legkorszerűbb technológiával szolgálják ki, a kiszolgált nyomtatót pedig a maga idejében újjal, jobbal váltják majd fel.
A legtöbb kis- és középvállalatnak fogalma sincs arról mennyit költött eddig nyomtatásra, arról pedig végképp nincs, hogy mennyit fog a jövő hónapban. A TÜSZ keretében a megrendelő pénzügyileg is biztonságban érezheti magát, mivel átlátható, mérhető, tervezhető költségekre számíthat, hiszen kizárólag valós, megtörtént munkák kerülnek kifizetésre, csak a kinyomtatott oldalakért fizet és semmi másért.
A vezetés és pénzügy szempontjából is hordoz magában előnyöket a TÜSZ, gondoljunk arra, hogy a könyvelésen mennyi plusz munkát jelent az informatikai eszközök amortizációjának vezetése. A TÜSZ keretében a költség szolgáltatási díjként, működési költségként jelentkezik, semmi adminisztrációs teherrel nem jár. A cég vezetői lényegesen kevesebb informatikai döntési helyzettel szembesülnek, koncentrálhatnak a főtevékenység menedzselésére. Megszűnnek a jelentős beruházási költségek, hiszen nem kell egy összegben kifizetni a drága nyomtatót, csak az éppen nyomtatott mennyiséget. A díj pedig a nyomtató üzemeltetésének minden költségét tartalmazza (színenkénti 5% fedettség mellett) a papír és az elektromos áram kivételével. Az emberi erőforrás mellett járulékos költségek – iroda fenntartása, szállítás, eszközök, irodaszerek, rezsi, adminisztráció - is megspórolhatók.