Erősen indította az évet az NVIDIA, ugyanis a Maxwell architektúráját használó GeForce GTX 750 és GTX 750 Ti grafikus kártyái kiváló ár / teljesítmény / fogyasztás triumvirátussal rendelkeznek, a kicsivel 30 ezer forint felett asztali számítógépbe GPU-t vásárolni kívánók nem nyúlhatnak mellé ezen modellek választásával. A Maxwell az elődje watt / teljesítmény arányának megduplázásával természetesen a laptopokra szavazók figyelmét is felkeltette, mobilos téren óriási potenciál van a fejlesztésben.
Éppen ezért a héten kisebb csalódást okozott a laptopokba szánt GeForce GTX 800M termékcsalád bejelentése, ugyanis a játékra is alkalmasnak hirdetett öt modellből három darab még az előző Kepler architektúrát használja, ezek a GTX 880M, GTX 870M és GTX 860M modellek, A Maxwellt a GTX 860M és GTX 850M termékek kapták meg.

Az előbbi mondatban feltűnhetett a GTX 860M kétszeri említése, ám ez nem elírás: az NVIDIA kettő technikailag különböző grafikus lapkát is ugyanazzal a típusjelzéssel látott el, bár elméletileg teljesítményre nincs köztük különbség. Éppen ebből fakadóan nem érthető, hogy miért nem kapott kaszát a régebbi Keplert használó változat, bár az NVIDIA biztosan jó okot tudna felhozni a mentségére.

Az NVIDIA gamer laptopokba szánt, természetesen DirectX 11-es idei grafikus lapkái végső soron inkább csak kisebb frissítésnek nevezhetőek a tavalyi modellekhez képest, azonban akad egy nagyon érdekes hardveres-szoftveres újításuk, a Battery Boost. Az eljárás a játék közbeni akkus üzemidőt hivatott növelni, a GeForce Experience szoftvert igénylő szolgáltatással a gyártó szerint akár megduplázható a játékidő. A működését nem részletezte a vállalat, azonban lényegében erős optimalizációkat használva 30-ra limitálja a másodperceként renderelhető képkockák számát.

A Battery Boost demonstrációja során az NVIDIA a Borderlands 2 játékkal példálózott: mindenféle limitációk nélkül a laptopot 86 perc alatt merítette volna le a játék, a sima 30 FPS-es limitet bekapcsolva 107 percre nőtt az idő, míg a Battery Boosttal 131 percet is kibírt volna az akku. A mérés során GTX 860M GPU-t használt a vállalat (nem tudni melyik variánst), a telep 70 wattórás volt.

A funkcionalitás érdekessége, hogy teljesen automatikusan működik, a játékok részéről nem igényel semmiféle extra támogatást. Sajnos GeForce 800M széria GTX jelzés nélküli olcsóbb variánsai nem támogatják a Battery Boostot, bár ezek játékra amúgy is csak erősen korlátozott mértékben használhatóak.

Az NVIDIA GeForce GTX 800M grafikus lapkákkal szerelt gamer laptopok az elkövetkező hetekben kerülnek majd piacra, az áruk a pontos hardveres kiépítésüktől és extráiktól függően erősen változó lesz.


(Forrás: AnandTech)