Az IDC piackutató-és elemző cég legfrissebb jelentései szerint 2010 negyedik negyedévében 92,1 millió PC-t értékesítettek. Ez 2,7%-os növekedést jelent a 2009-es év ugyanezen időszakához viszonyítva. A pozitív változás ellenére az IDC közölte, a piac alulteljesítette a várakozásokat.
A PC-eladások fokozatos csökkenése gyakorlatilag minden országban jellemző, a fejlett és fejlődő régiókban egyaránt. Az ok pedig az egyre növekvő érdeklődés a médiaorientált tábla PC-k iránt.
Az IDC adatai szerint bár a Hewlett-Packard 0,9%-ot veszített piaci részesedéséből, 19,5%-ával meg tudta őrizni vezető helyét. Eközben a Dell sikeresen visszaszerezte a második helyet a gyártók között, 11,1 millió asztali számítógépével 12,1%-ot tesz ki a piacon. Az Acer 10,6%-kal visszaszorult a harmadik helyre, és már a Lenovo is veszélyezteti pozícióját, utóbbi ugyanis 10,4%-kal követi. Az ötödik továbbra is a Toshiba, 5,8%-os részesedéssel.