Korábban a merevlemezek alacsony árai miatt aggályos volt, hogy a gyártók minimális nyeresége miatt nincs elég keret a fejlesztésre. Számos cég túlkészletre tett szert, csökkenő profit mellett. A zord helyzetből a Samsung a jó szereplése ellenére szabadulni igyekezett, a Seagate pedig tavaly áprilisban 2 milliárd dollárért felvásárolta a Samsung HDD-divízióját. Hasonló cipőben járt a Hitachi is, amely a Hitachi GST-t a Western Digitalnek adta el.
A thaiföldi áradások miatt a merevlemezpiac úgynevezett krízishelyzetbe került. Bár valódi készlethiány soha nem mutatkozott a piacon, az árak 300 százalékkal emelkedtek. A gyártósorok helyreállítása ellenére a válsághelyzet nem ért véget, pedig a Seagate 2 százalékkal növelni is tudta az eladásait az egy évvel korábbihoz képest.
A Seagate most büszkén jelentette be, hogy 2,5 milliárd dollár értékben visszavásárolja a saját törzsrészvényeit. Ekkora összeg elköltése nem sokkal azután, hogy 2 milliárd dollárért megvették a Samsung merevlemez-divízióját, közel sem mutatja azt, hogy a Seagate válságon ment volna keresztül.
Hasonló helyzetben van a Western Digital is, amely bár megvásárolta a Hitachi GST-t és elszenvedte a krízist, még így is 146 millió dolláros tiszta nyereséget könyvelhetett el a harmadik pénzügyi negyedévében. Ezzel a HDD-piac gyakorlatilag elérkezett oda, hogy hasonlóan sok más IT-iparághoz, kétszereplőssé vált. A válságos időszak óriási profittal való átvészelése ellenére a HDD-k árai továbbra is háromszor magasabbak, a felhasználók pedig csak remélhetik, hogy valaha az egy évvel korábbi szintre csökkennek.