Nem meglepő módon jelenleg a síkképernyős panelek az egyetlen típusú kijelzők, amelyeknek van keresnivalója a piacon. Az iparági szereplők meglátása szerint ugyanakkor mostanra ennek a formátumnak is véget ért az igazán jó korszaka. Miközben eddig minden évben szép növekedésnek örülhettek, addig a következő években ilyesmire már nem számíthatnak.
1993 és 2013 között évente átlagosan 20 százalékkal nőttek az eladások az ágazatban, 2013 és 2017 között azonban legjobb esetben is csak 5 százalékos bővülésre számítanak. Tulajdonképpen a növekedés mértéke olyan ütemben csökkenhet, hogy rövid időn belül stagnálásról lehet majd beszélni.
Nem szabad elfelejteni, hogy amikor valami ilyesmi bekövetkezik, abból általában van más, ami profitál: jelen esetben a hajlított kijelzők járhatnak jól az érdeklődés csökkenésével. A Sharp szerint a nagyméretű síkképernyők 2015 és 2017 között már semmilyen keresletnövekedésben nem bízhatnak.
Miközben kétségtelenné vált, hogy újításokra van szükség a szektorban, addig a szereplőknek nincs oka panaszra. 1993 és 2013 között az ágazat a harmincszorosára nőtt.