A 23,1 százalékos piaci részesedésével továbbra is az Apple az első a tabletek piacán, a második a Samsung, 12,9 százalékkal. A szektor azonban zsugorodik, az eladások csökkennek.
Miközben a táblagépek piacán az eladások 2015-ben 10 százalékkal zuhantak, addig jó hír, hogy a hibrid táblák iránt (hibrid laptopok, lecsatolható billentyűzettel) egyre élénkebb a kereslet.
A Strategy Analytics és az IDC jelentéseiben természetesen a számadatok nem azonosak, de mindkettő hasonló csökkenést mutat. Az Amazon az olcsó modellekkel feltűnt a térképen, de továbbra is csak 3 százalékos a részesedése.
A hibrid gépek iránt rohamtempóban nő a kereslet, de mivel az összetettben még mindig kicsi részt képviselnek, ezért a tabletpiacon nem tudtak segíteni.
A nagy vesztesek azok a tabletek, amelyek egy nagy képernyőn kívül nem tudnak többet az okostelefonoknál. Olyan ember már alig van, akinek nem volt még tabletje, akinek pedig van, nem akar minden évben cserélni.
A produktivitási szempontból előnyös hibrideket - mint a Surface Pro 4 - ellenben táblaként és laptopként is lehet használni, ráadásul általában több app is elfér a kijelzőn. A hibridek a klasszikus tabletek és a normál laptopok számára is nagy fenyegetést jelentenek.