November 10-én piacra kerül a PlayStation 4 Pro, a konzollal részben a szebb grafikára éhező játékosokat kívánja visszatartani a számítógépre való átnyergeléstől a Sony. A legfontosabb hardveres fejlesztését a megújult grafikus processzora jelenti, a már Polaris architektúrára épülő egység ugyanis 4,2 TFLOP számítási teljesítményt kínál. A PS4 és PS4 Slim modellekben csak 1,84 TFLOP áll a játékok rendelkezésére.
A Sony játékkonzoljának vezető mérnöke nemrég elárult pár érdekességet a PlayStaion 4 Pro kacsán. Mark Cerny szerint az új grafikus processzor alapvetően az AMD Polaris architektúrára épül, azonban sikerült beleépíteni két olyan architekturális újítást is, amelyek csak a jövőbeli Radeon videokártyákban mutatkoznak majd be, feltehetően a Vega chipes termékekben.
Az egyik potenciálisan nagyon fontos előrelépés, hogy a PS4 Pro grafikus processzora egyetlen 32 bites számítás helyett képes szimultán két 16 bites számítást elvégezni, ezzel drámaian csökenthető lehet a játékmotorok egyes algoritmusainak lefutási ideje. A másik nagy újdonság a GPU új terheléselosztó egysége: a Polaris-ban lévő elődjénél drámaian hatékonyabb lehet a tesszelációs műveletek során, továbbá olyan fejlesztéseket is kapott, amelyekkel alaposan felgyorsítható a rengeteg apró objektumot tartalmazó képkockák renderelése.