Gyakorlatilag minden nagyobb gyártónak van már saját okosórája, fitneszes karkötője vagy valamilyen viselhető kütyüje, sőt, a prémium óragyártók is beszálltak az üzletbe. Az IDC legutóbbi elemzése a viselhető kütyükkel foglalkozott.
Azt ugyan lehetetlen megmondani, hogy ezekből ténylegesen mennyit visznek haza az emberek, de a statisztikák biztatóak. Ezek alapján a gyártók 2015 harmadik negyedévében háromszor annyi eszközt szállítottak le, mint tavaly.
Ez 7,1 helyett 21 millió viselhető eszközt jelent. Ez volt ráadásul az első teljes negyedéve a piacon az Apple Watch-nak is. Az elemzők szerint egyenesen a második legnépszerűbb termék volt.
Érdekesség, hogy az IDC listáján egyelőre inkább a fitneszes karkötők dominálnak, mintsem az okosórák. A legnépszerűbb márka a Fitbit volt ezúttal is, az Apple-t pedig a Xiaomi követi.
A lista elejére fért még a Garmin és a kínai XTC is.
A fitneszes kütyük népszerűsége a jelek szerint messze meghaladja az okosórákét, ugyanis a Samsung, a Motorola, a Pebble vagy az ASUS hiányoznak a listáról.