"Feltehetően mi rendelkezünk az induláskor kapható legszélesebb játékválasztékkal. Mire a PS3 piacra kerül, mi már az új játékok második generációján fogunk munkálkodni. Papíron nézve a két gép közel egyforma specifikációkkal rendelkezik, valamiben ők a jobbak, valamiben mi. Azonban nagyon sokat számít a szoftvertámogatás. Lényegesen könnyebb X360-ra fejleszteni, fontos a többletszolgáltatások minősége is. Az Xbox Live-ban elképesztő lehetőségek vannak."
Arra a kérdésre, hogy miért adnak ki két változatot a konzolból, ezt felelte: "Minél szélesebb vásárlói kört kívánunk elérni, s ehhez különféle elvárásoknak kell megfelelnünk. Ha a játékiparra és kiegészítőire gondolunk, pont a játékgépek világa az a kategória, ahol nincs túl sok választása az embernek. Az európaiak például sokkal költségérzékenyebbek, ők valószínűleg nagyobb számban vesznek majd olcsóbb változatot."
Az online játékosok száma jelenleg 10%, ezt 50%-ra akarják növelni: "Két fajta szolgáltatásunk lesz a következő generációnál. Az egyik Ezüst, amely ingyenes, ezt bárki használhatja, aki vesz gépet. Így érjük el a tervezett 50%-ot. Az Arany szolgáltatásra már külön elő kell fizetni. Azt akarjuk elérni, hogy a játékosok megtapasztalhassák az online játékokban rejlő lehetőségeket és így rávehessük őket arra, hogy előfizessenek a többet nyújtó Aranyra."
Azt a választ sajnos nem sikerült kinyernünk, hogy a Halo 3 című játék (amelnyek elődei, de főleg az első rész óriási sikert aratott) mikor fog megjelenni. Bill Gates annak idején úgy nyilatkozott, hogy akkortájt, amikor a Sony piacra dobja a PS3-at: "Nem tudjuk, mikor debütál a PlayStation 3. A Sony azt mondja, tavasszal. Nem kívánunk találgatásokba bocsátkozni és nem ettől tesszük függővé a játék megjelenését, mert az óriási minőségromlást eredményezhetne."
Hogy miért pont a HD-DVD-t támogató olvasókat preferálja majd a konzol, szintén nem érkezett egyértelmű válasz: "Egy igen fejlett lemezolvasót építettünk a gépbe. Mivel még mindig nem tiszta, melyik új formátum lesz a nyerő, mi sem kívánunk semmilyen tervünket nyilvánosságra hozni. Nem biztos, hogy a lemezformátum a kulcs ebben a kérdésben. Van például merevlemezünk, ami kivehető, bővíthető... talán ez is megoldja a tárolási problémákat a jövőben."
Természetesen a cég PC-s játékokat sem akarjak elhanyagolni: "A Windows egy remek platform a játékok számára, különösen a Vista a DirectX 10 támogatásával. Óriási lehetőségek rejlenek benne, már javában folynak a munkálatok..."
Továbbra sem mondanak le az első generációs Xbox támogatásáról sem. Bár a Microsoft nem fejleszt már rá játékokat, külső fejlesztők igen: "Erre mindenképp szükség van, hiszen több mint 20 millió aktív felhasználóról beszélünk."
A szülői felügyeletről is szó esett, a mostanában egyre gyakrabban kirobbanó botrányok miatt: "Nagy hangsúlyt fektetünk a szülői felügyeletre. A szülők akár online is nyomon követhetik, hogy csemetéjük milyen játékkal, kikkel vagy kik ellen játszik, bármit le tud jelszóval védeni, a játékokban megjelenő tartalmak szűrésétől kezdve a játékosok fontosabb személyi adataiig - ezeket szülői eszközökkel lekérdezhetik és beállíthatják, kikkel engedélyezhető a közös játék. A fejlesztőknek azonban szabad kezet adunk, nem mondjuk meg, mit tehetnek bele alkotásaikba és mit nem. A felügyeletünk alatt dolgozóknak is megadjuk azt a lehetőséget, hogy azon munkálkodjanak, amin szeretnének. Nehogy az alakuljon ki, hogy nem szívvel-lélekkel teszik a dolgukat."
Miért pont az X360? Exkluzív interjú az Xbox atyjával
Hirdetés
Hirdetés