Az ultrabookok eladásai közel sem voltak olyan jók, mint anno a netbookoké. Ennek ellenére sokak szívét meghódították a lapos gépek. A legfrissebb hírek azonban aggodalomra adnak okot a kategóriával kapcsolatban. Egy ideig ugyanis készlethiánnyal küzdenek majd a kereskedők.
Ennek az oka, hogy kevés az elérhető érintőképernyő. Az Intel és a Microsoft azt szeretnék, ha minden új PC ilyen panelt kapna, emiatt jóval nagyobb kereslet lett az érintőkijelzőkre, mint korábban volt. A váltást a gyártók is megérzik, mert eddig nagy mennyiségben csak az okostelefonokhoz és a tabletekhez kellett termelniük.
Az ultrabookok nagyon vékony paneleket használnak azért, hogy a gép a lehető legvékonyabb legyen. A mindössze 0,4 milliméteres üveg szállítása meglehetősen nehéz, ráadásul a művelethez speciális felszerelés is kell, a prémium árról nem is beszélve.
Összességében arra lehet számítani, hogy a tervezettnél kevesebb ultrabook kerül a boltok polcaira, ez pedig az árcédulákon is meglátszik majd. Az ultrabookok egyébként a notebook-piacot 21,4 százalékát tehetik ki idén, 44,2 milliós darabszámmal.