Az Ultra HD-s televíziók ma már egyáltalán nem tekinthetőek újdonságnak, de azért túlságosan elterjedtnek és réginek sem. Az alig több mint fél éves technológia viszont meglepő módon igen hamar elsődlegessé vált az LCD panelek gyártóinál.
Az IHS iSuppli elemzői szerint az UHD-s panelek eladásai biztosan növekvő pályára állnak az elkövetkezendő években, 2017-ben pedig már 20,8 millió darabot értékesítenek belőlük. Mi áll a hátterében a nagyon gyors váltásnak? A jelentések szerint a kijelzőgyártók úgy hiszik, hogy a normál LCD TV-k átlagos vételára túl alacsony, ezért szükséges, hogy hamar áttérjenek a drágább Ultra HD-ra.
Természetesen mindig jó, ha az igazán prémium termékekből is lehet válogatni a piacon, az Ultra HD pedig egyelőre mindenképp erősen luxusnak tekinthető (amennyiben nem egy minősítések nélküli belépőmodellt veszünk). Persze idővel az UHD ára is csökken, és tartalom is lesz rá, de azért még mindig drágább dolog marad a sima LCD TV-nél.