A notebookpiac egyik legnagyobb baja az, hogy még az európai piacon sem sikerül alkotnia a gyártóknak: a legszebb eredményük az, hogy gyakorlatilag stagnálnak. A kép persze nem ilyen egyszerű, hiszen a klasszikus notebookokra tényleg egyre kisebb az igény.
A 15 hüvelykes noteszgépek eladásai meglehetősen sokat zuhantak Európában: míg a tavalyi utolsó negyedévben 20,07 millió talált gazdára, addig a 2013-as év első három hónapjában 16,9 millió. A 15,8 százalékos mínuszt a jelentések szerint a második negyedévben is megismétli az ágazat, az életbentartó szerepét pedig a 11,6 hüvelykes notebookok vették át.
A 11,6 hüvelykes gépek keresletnövekedésének a hátterében az áll, hogy míg korábban a kutyát sem érdekelte, most már maga a Microsoft is licenceli hozzájuk a Windowst. Az Intel is igyekszik kedvezőbb árat elérni a kisebb gépeknél, de az ARM és az Android OS is sokat dobott a 11 hüvelykesek eladásain.