A táblagépek piaca úgy tűnik, hogy hasonló helyzetbe került, mint a PC-s szektor. A gyártók egyre kevesebb készüléket tudnak eladni, miközben a legkeresettebb termékek a nagyon olcsó megoldások - amik talán nyereséget sem hoznak senkinek.
Az IDC szerint az idei év harmadik negyedéve során nagyjából 43 millió táblagépet szállítottak le, ami éves összehasonlításban 14,7 százalékos csökkenést mutat.
Az elemzők szerint ugyanakkor az olcsó tabletek iránt nő a kereslet. Az Amazon Fire táblagépei például éves szinten 320 százalékkal lettek népszerűbbek. A hibrid jellegű, lecsatolható billentyűzettel érkező olcsó modellek szintén soha nem látott népszerűségnek örvendenek, miután az olcsó gépeket kínáló gyártók elárasztották ezekkel a piacot.
Bár elsőre jól hangzik az olcsó táblagép, a gyakorlatban a 200 dolláros vagy gyakran annál is olcsóbb gépek teljesítményben és minőségben is nagyon komoly kívánnivalót hagynak maguk után, és nem lehet azokat egy lapon említeni az Apple, a Samsung vagy éppen a Lenovo termékeivel - ezek a cégek egyébként mind kevesebb tabletet tudtak eladni.