A HP a hírek szerint végzett az olcsó táblagépekkel, amelyek helyett inkább a drágább, minőségibb termékekre koncentrál a jövőben.
Érdekesség, hogy a HP már próbálkozott a közép- és prémiumkategóriában. 2011-ben a HP TouchPad WebOS rendszerrel és 499 dolláros vételárral próbált hódítani, azonban később leállították a projektet, elküldték az embereket. 99 dolláros áron végül népszerű lett a tablet.
Egyelőre korai lenne megmondani, hogy jó ötlet-e teljesen kihagyni a belépőkategóriás táblagépeket, azonban a döntés mindenképp érthető: az egyre zsúfoltabb piacon nem könnyű versenyben maradni.
Minderre jó példa, hogy néhány éve egy 200 dollár alatti táblagép még egyenesen szenzációnak számított, manapság pedig szinte bárhol lehet 50 dolláros vagy még olcsóbb tableteket venni.
A nullát célzó árverseny persze azt is jelenti, hogy elég nehéz bármilyen nyereséget felmutatni az ilyen olcsó gépeken. Egyes gyártók a hardveren spórolnak, mások haszon nélkül adják el a terméket abban a reményben, hogy appokat vagy előfizetéseket tudnak majd rajta értékesíteni.
A HP más módon próbál szabadulni a reménytelennek tűnő versenytől.