A viselhető eszközök a gyártók legnagyobb igyekezete ellenére még mindig nem fogynak olyan mennyiségben, mint azt várni lehetett.
A Gartner szerint a helyzet 2016-ban változik, ugyanis az elemzők jóslatai alapján idén 274,6 millió ilyen eszköz találhat gazdára, ami 18,4 százalékos emelkedés lesz éves szinten.
Árbevételben ez 28,7 milliárd dollárt jelent a cégeknek, ebből pedig 11,5 milliárdot az okosórák gyártóinak.
A viselhető eszközök közül a legnagyobb lehetőség az okosórák előtt áll, azonban a népszerűségük továbbra is messze alulmarad majd az okostelefonokéhoz képest.
Emelkedik azonban a népszerűsége a fitneszes karkötőknek is, Amerikában az átlagostól is nagyobb mértékben.
Az idei évben kezdődik meg a VR szektor felemelkedése is az elemzők szerint. Ez az olyan neveknek lesz köszönhető, mint az HTC Vive, az Oculus Rift, a PlayStation VR vagy a Microsoft HoloLens. Állítólag a filmproducerek és a sportbajnokságok is komolyan mérlegelik majd az ezekben rejlő lehetőségeket, de az üzleti szektor is nagyon erős érdeklődést mutat.