Bár az árintett modellek többségét Amerikában dobták piacra, de közel egy millió darab került más országokba. Az amerikai fogyasztóvédelem már fölszólította a tulajdonosokat, hogy gépeiket csakis hálózati tápellátásról üzemeltessék.
A hibás akkumulátorok annak ellenére nagy presztízsveszteséget okoznak a Dellnek, hogy azok a Sony gyáraiból kerültek ki. 2005 vége óta legalább hat noteszgép ment tönkre a hibás akkumulátor miatt. Ezért valamint annak érdekében, hogy legalább részben megőrizzék a vásárlók gyártóba vetett bizalmát, elindították a számítástechnika eddigi legnagyobb volumenű visszahívását. A döntésben szintén közrejátszhatott az utóbbi időben megjelent képek és beszámolók égő Dell noteszekről.
A hazai forgalmazó mindezidáig nem közölt semmiféle adatot arra vonatkozóan, hogy került-e Magyarországra a hibás szériából. Túlmelegedés az alábbi szériáknál fordulhat elő:
- Latitude: D410, D500, D505, D510, D520, D600, D610, D620, D800, D810
- Inspiron: 500M, 510M, 600M, 700M, 710M, 6000, 6400, 8500, 8600, 9100, 9200, 9300, 9400, E1505, E1705
- Precision: M20, M60, M70, M90
- XPS: XPS, XPS Gen2, XPS M170, XPS M1710
Az akkumulátorok önállóan is megvehetők voltak. A “Dell” név mellett a következők találhatók az akkumulátorokon: “Made in Japan” vagy “Made in China”, esetleg “Battery Cell Made in Japan Assembled in China”. Mindegyik akkumulátor azonosító száma egy fehér színű címkén található meg. A hibás akkumulátorok sorozatszámának beazonosításában, a fenti kép nyújt segítséget. További információt a +800 3033 4044 ingyenesen hívható telefonszámon, hétfőtől péntekig 9 és 18 óra között kaphatnak az érintettek.