Szerencsére mind több jel mutat arra, hogy tényleg nem kell sokáig várnunk!
A nemrég Los Angelesben lezajlott E3 idején már lehetett hallani, hogy több ígéretes játék - így a Prey, vagy az Alan Wake - is az Ati új kártyáján futottak, miközben a G70 (mégpedig PC-s eszközként!) a PlayStation 3 demóihoz szolgáltatott elegendő számítási teljesítményt. Noha a pontos specifikációk még most sem ismertek, egyre valószínűbb, hogy az R520 magjában nem kevesebb, mint 320/350 millió tranzisztor lapul, és a valós idejű H.264-es videó-dekódolásra is alkalmas, 90 nm-es csíkszélességgel gyártott chip összesen 32 pipeline -on keresztül pumpálja magából a poligonokat.
Eközben az nVidia állítólag már tesztpéldányokat is postázott a sajtó képviselőinek legújabb termékéből, amely a G70, azaz GeForce 7800 nevet kapta a keresztségben. Egyelőre még csak találgatások sincsenek arról, vajon a két bestia párharcából melyik kerül majd ki győztesen, de az biztos, hogy hatalmas csatának nézünk elébe. Az nVidia azzal próbálja meg elcsábítani a vásárlókat, hogy lépten-nyomon hangoztatja: az új VGA kártyáján dolgozó GPU felépítése alig tér el a PlayStation 3 számára fejlesztett RSX nevű processzortól (mint kiderült, az E3-as prezentáción is egy ilyen kártyát használtak, miután működő PS3 prototípus még nem állt rendelkezésre).
Az Ati ezzel szemben teljesen más architekturával készíti az R520-at, mint az XBOX 360 szívét jelentő R500 -at. Az nVidia legutóbbi bejelentése szerint következő generációs grafikus termékpalettáját június 21-én fogja bemutatni San Franciscoban, rengeteg játékkal, és egy Battlefield 2 LAN összejövetellel egybekötve. A rivális kanadai gyártó ehhez képest még nem jelölt meg konkrét dátumot egy erődemonstrációra, azonban egyes források szerint a munka jó ütemben halad, és a TMSC-ben már el is készültek az első R520-as kártyák.
Jön a G70 vs. R520 box meccs
Hirdetés
Hirdetés