A Dell megváltoztatja a védjegyévé vált, úgy nevezett BTO, azaz build-to-order üzleti modelljét, a vásárlóknak a korábbiaknál kevesebb lehetőségük lesz megrendelt számítógépek alkatrészeinek kiválasztásánál. Ezzel egyidőben növelik az előre elkészített konfigurációk számát - ezt Mike Cannon a cég egyik vezetője árulta el múlt szerdán.
Ezt természetesen a költségek csökkentése indokolja, a gyártó szeretné megelőzni a HP-t, amely immáron másfél éve a Dell előtt van az eladások tekintetében. Az azonban nem derül ki a nyilatkozatából, hogy a vásárlók lehetőségeinek megnyirbálása mennyi megtakarítással jár, de azt elárulta, hogy 2011-re évente 3 milliárd dollárt szeretnének megtakarítani.
Nem ez az első olyan döntés, amely alapvető változást hoz a cég életében és eladási filozófiájában. Míg korábban csak az interneten keresztül lehetett rendelni Dell gépet, az eladások növelése érdekében tavaly óta már 10 ezer üzletben is megvásárolhatók a cég masinái.