Az egyszerű programozhatóság helyett inkább a teljesítményre fókuszáló DirectX 12 programozási felület sokféle tekintetben óriási előrelépés a PC-s játékosok számára. Az összes funkciója közül talán az explicit multiadapter keltette fel a legtöbb gamer érdeklődését, ugyanis ez lehetővé teszi, hogy abszolút eltérő típusú grafikus vezérlők együtt dolgozzanak a renderelés során; olyan mint a CrossFire és az SLI, de bármilyen GPU-k képesek együtt dolgozni.
A funkcióval kapcsolatos eddigi legnagyobb problémát az jelentette, hogy a körülményektől függően furfangos lehet az implementációja. Ez egyrészt visszatarthatta a kisebb fejlesztőcégeket a használatától, másrészt pedig ha implementálták is, akkor sem feltétlenül működött hatékonyan. Sőt: legrosszabb esetben akár csökkenthette is a renderelési sebességet.
A problémákra válaszul a Microsoft most készített egy univerzális implementációt, az absztrakciós réteg használatával könnyedén működésre bírható az explicit multiadapter a játékokban. A végső tesztelés alatt álló fejlesztés semmiképp sem hatékonyabb egy remek egyéni implementációnál, de elég jó ahhoz, hogy a kevesebb erőforrással rendelkező fejlesztők is képesek legyenek valamilyen szinten kiaknázni az funkcionalitás előnyeit.
(Forrás: Neowin)