Érdekesen alakult az amerikai PC-s piac második negyedéve. Miközben az Apple részesedése a tavalyi 11,5 százalékhoz mérten 10,6 százalékra csökkent, addig a HP, a Dell és a Lenovo egyaránt sokat javítottak. A Lenovo például 20,3 százalékkal tudott több PC-t eladni a régióban, a HP és a Dell 15,5 és 12,3 százalékkal, míg a Toshiba 18,5 százalékkal.
Az amerikai fogyasztói PC-s piac elsősorban annak örülhet, hogy a lapos és érintőképernyős laptopok ára ma már nem olyan prémium, mint tavaly. Éppen ezért egyre többen hajlandóak költeni ezekre a tulajdonságokra.
A PC-s eladások Amerikában összesen 15,9 milliós darabszámot tettek ki, ami éves összehasonlításban 7,4 százalékos növekedésnek felel meg. Az Apple eközben mínusz 1,3 százalékkal zárt (talán az új modellek hiánya miatt), míg a globális PC-s piac mindössze 0,1 százalékos növekedésnek örülhetett. A Gartnerrel szemben egyébként az IDC más számokat hozott ki, szerintük 1,7 százalékos visszaesés történt a második negyedévben világszinten.