Régóta tudjuk, hogy a Radeon RX 480 kártyákon dolgozó Polaris 10 grafikus processzor feldolgozóegységeit 100 százalékban kihasználta az AMD. Az olcsóbb Radeon RX 470 ugyanezt a chipet használja, azonban 2304 helyett csak 2048 darab shader aktív benne. Tudtunkkal eddig senkinek sem sikerült szoftveres módszerrel többé-kevésbé RX 480-at varázsolnia az RX 470-eséből.
No de mi a helyzet a Polaris 11 GPU-s Radeon RX 460-nal? A letiltott feldolgozók bekapcsolása iránt érdeklődők nem foglalkoztak a modellel, a többségben fel sem merült a kérdés, hogy vajon akadnak-e potenciálisan feloldható feldolgozók a termékben. A hétvégén kiderült, hogy vannak: az RX 460 kártyák 896 darab shadert használnak, azonban magában a Polaris 11 chipben 1024 darab található. Az AMD feltehetően azért nem aktiválta az összeset, hogy kevesebb "kishiba" miatt eladhatatlan GPU kerüljön le a gyártósorokról. A cég inkább bevállalta, hogy az összes Radeon RX 460 egy picivel alacsonyabb teljesítményt nyújtson a technikailag lehetségesnél, csak legyen minimális a selejtarány.
Mindez azt jelenti, hogy a technikailag teljesen tökéletes Polaris 11 GPU-val szerelt Radeon RX 460 kártyákban a video BIOS firmware átírásával aktiválhatóak a letiltott egységek. A sikeres aktiválás után 896 helyett 1024 shader, továbbá 56 helyett 64 textúrázóegység áll rendelkezésre. Valós körülmények között a letiltott egységek aktiválása akár 10+ százalékkal is növelheti a kártya teljesítményét, a 3DMark Firestrike mellett a The Witcher 3-mal tesztelték a hacket.
Az AMD Radeon RX 460 kártyájuk feloldása iránt érdeklődők itt találják az angol nyelvű how-to leírást. A beavatkozás természetesen sérti a garanciális feltételeket, így mindenki csak és kizárólag a saját felelősségére végezheti el. Ha valami félresikerül, akkor a bolt és a gyártó nem kötelesek kicserélni a használhatatlanná vált videokártyát.
(Forrás: VideoCardz, Overcloking Guide)