A Jawbone az elmúlt években főként fitneszes karkötőkkel foglalkozott - most azonban úgy döntött, hogy végleg kilép a viselhető eszközök fogyasztói piacáról.
A jövőben klinikai termékekkel és szolgáltatásokkal foglalkozik a vállalat, közvetlen értékesíti stratégia mellett. Ezzel párhuzamosan befektetőt is keres, mivel a veszteséges működésre a viselhető eszközök piacán majdnem egy milliárd dollárt költött el.
Az UP fitneszes karkötők gyártásának a vége egyébként már jelezte ezt a lépést, ráadásul később leértékelve adtak túl a meglévő készleteken, bezártak négy támogatói központot, majd a cég termékigazgatója és pénzügyi igazgatója is távozott.
A Jawbone úgy gondolja, hogy a fogyasztói piacon alkalmazott stratégia az alacsony haszonkulccsal, az éves frissítésekkel és nagy kockázattal zsákbamacska, azonban más területeken könnyebben kereshet pénzt: az egészségügy óriási hasznot hoz majd, még ha a fix költségek magasabbak is.
Természetesen felvetődik a kérdés, hogy a következő években hasonló útra lép-e a Fitbit és az Apple is.