A médiapiaccal foglalkozó Campaign magazin beszámolója alapján a Youtube jövőre végleg megszabadul majd a nézőket leginkább bosszantó hirdetési formátumától: természetesen a megtekinteni kívánt videók előtt lefutó, 30 másodpercig elnyomhatatlan mozgóképekről van szó. A vállalat tájékoztatása szerint nem csak a nézők nem kedvelték ezeket a típusú reklámokat, de a hirdetők sem feltétlenül érték el vele a céljaikat.
Sajnos az elnyomhatatlan hirdetések ezzel nem fognak eltűnni a videomegosztóról: a jövőben elsősorban a jól működőnek bizonyult 6 másodperceseket kívánja erőltetni a Youtube, de a hirdetők 20 másodperces reklámspotokat is igénybe vehetnek majd.
A Campaign által a fejlemény kommentálására felkért egyik reklámszakember szerint a 30 másodperces formátum kivezetése mögött jókora részt a Facebook natív videós képességeinek fejlődése állhat. Callum McCahon meglátása alapján a Youtube illetékeseit valószínűleg aggasztja a rivális platform térhódítása, így a felhasználói élmény javítása érdekében inkább elkaszálták azt a hirdetési módszert, amellyel a reklámcégek a leginkább fel tudják ingerelni, ezáltal pedig alternatívák felé terelhetik a Youtube közönségét.
(Forrás: 9to5Google)