Licencszerződés. Mindenki elfogadja, de senki sem olvassa el. Ez különösen akkor jelenthet problémát, ha az éppen telepíteni kívánt alkalmazás túl drágának tűnik ahhoz, hogy ingyenes legyen. A szoftverek készítői sok esetben indirekt módon próbálnak bevételhez jutni a felhasználóikból, azonban a reklámokon és ajánlott programokon túl egyesek a felhasználóikról gyűjtött információkkal is kereskednek.
Ez csúnyán hangzik, de nem feltétlenül az ördögtől való, viszont a negatív közhangulat miatt a legtöbb efféle tevékenységbe bonyolódó cég inkább titokzatoskodik az adatgyűjtés mikéntjéről. Az ingyenes vírusirtójáról híres AVG úgy döntött, hogy mostantól a lehető legkorrektebb módon tájékoztatja a felhasználóit. Az október 15-tel hatályba lépett új adatvédelmi szerződése pontosan beszámol arról, hogy milyen információkat gyűjtenek az ingyenes termékei, továbbá milyen célokból. Alant lefordítottuk a dokumentum legérdekesebb részét.

Nem személyes jellegű információkat gyűjtünk abból a célból, hogy bevételhez jussunk az ingyenes termékeinkből, így azok ingyenesek maradhassanak. Ezen információk körébe beleértendő:
- az eszközéhez társított hirdetési azonosító (Advertising ID);
- a böngészési és keresési előzmények, beleértve a metaadatokat;
- a netszolgálató vagy mobilszolgáltató, amely hálózatán keresztül az internethez csatlakozik;
- információk az eszközre telepített egyéb alkalmazásokról, továbbá azok használati szokásairól.
(Forrás: PCWorld)