A Strategy Analytics statisztikái alapján 2015 utolsó negyedévében már több okosórát szállítottak le, mint amennyi svájci órát. Az érdem nagyrészt az Apple Watch-é.
A svájci óragyártók hosszú ideig nem foglalkoztak az okosórákkal, és azt remélték, ha figyelmen kívül hagyják, magától összeomlik a fenyegetést jelentő szektor. Az elemzők szerint éppen ezért csak nagyon lassan reagáltak.
A svájci órák eladásai az említett negyedévben 5 százalékkal estek vissza éves szinten, az okosóráké viszont 316 százalékkal emelkedett.
Néhány gyártó végül beadta a derekát, és beállt a sorba: a Tag Heuer például már 1 százalékos piaci részesedéssel bír. Az Apple-é 63, a Samsungé 16 százalék.
A szektor a növekedést és a figyelmet a Strategy Analytics és a Gartner szerint is az Apple Watch-nak köszönheti. A tavalyi 30 millió után idén 50 milliós eladásra számítanak.