A csomag jelenleg Windows és Mac OS X alá érhető el, de mivel szabadforrású termékről van szó, várható Linuxra való portolása is. Bár a konverzió nem teljesen automatikus, de a legfontosabb DirectX–OpenGL átalakításokat megteszi, ezért használatával jóval egyszerűbb a meglévő DirectX-es alkalmazások átalakítása, mint korábban.
A két szabvány – a DirectX és az OpenGL – eleddig oly mértékben tért el egymástól, hogy egy programnak az egyikről a másikra való átültetése szinte az egész 3D-s megjelenítő logika újraírását követelte meg. Ez akkora plusz munkát és költséget igényelt, ami a windowsosnál sokkal kisebb maces illetve linuxos játékpiacon való megjelenéseket eleve gazdaságtalanná tette. A HLSL2GLSL csomag a legnagyobb munkát igénylő DirectX High Level Shader Language (HLSL) programkódok OpenGL-s megfelelőjükre (GLSL) való átírását segíti.
Az új átalakítónak hála, a jelenlegi helyzet bizonyosan változni fog; hamarosan megjelenhetnek a népszerű DirectX-es játékok maces és linuxos változatai is.