Az Apple iPadjei gyakorlatilag a kategória 2010-es megteremtése óta folyamatosan veszítenek a piaci részesedésükből, ami érthető - a riválisok közül többen felnőttek az almás táblákhoz.
Az Apple egyik legnagyobb kihívója a Microsoft, amelynek a tavalyi Surface táblagépei már sok meglepetést okoztak.
Most itt egy újabb: a Govini adatai szerint az amerikai szövetségi kormány egyre inkább a windowsos Surface táblák felé fordul, az iPadek kárára.
2012-ben az iPadnek 98 százalékos részesedése volt az amerikai kormányzati vásárlásokból. Tavaly ez az arány 61 százalékra csökkent, miközben a Surface tábláké 0-ról 25 százalékra emelkedett. Az Androidnak 11 százalék jutott tavaly.
A Surface gépek nagy előnye állítólag a windowsos környezet, illetve az iOS-től magasabb fokú testre szabhatóság. A kutatók szerint ahhoz, hogy egy cég vagy termék a piac élén maradjon, folyamatosan meg kell felelnie a vásárlói elvárásoknak.
A tavalyi évben Amerika 10 kormányzati ügynöksége felelt a tabletvásárlások 88 százalékáért. A hadsereg 22 millió dollárt költött iPadekre, míg Surface táblákra 2 millió dollárt. Az androidos táblákra szintén 2 milliót fordítottak, azok viszont olcsóbb modellek voltak az alacsonyabb költségvetésű NASA számára.