A Panasonic anyavaállata - a Matsushita Electric Industrial - és a Toray Industries vegyipari vállalat egy új japán plazmaképernyő-előállító üzem közös felépítése mellett döntött. Az újonnan épülő telep a két cég vegyesvállalatának, a Matsushita PDP-nek (MPDP) az ötödik közös gyáregysége lesz, amely lehetővé teszi a Panasonic számára, hogy tovább növelje PDP-termelő kapacitását.
A 2007. novemberében kezdődő, megközelítőleg 280 milliárd yenes beruházás havonta egymillió plazmaképernyő legyártását teszi lehetővé majd (42”-os panelekkel számolva) 2009-től, ami a világ legnagyobb volumenű PDP-előállítási kapacitása lehet, és ötször hatékonyabb, mint az MPDP első gyártelepe: az új gyáregységben egyetlen üveglapból tíz darab 42”-os vagy nyolc darab 50”-os panel állítható elő. Ezenkívül az MPDP az összes gyáregység számára egységes termelésirányítási rendszert készül kidolgozni, hogy gyorsabban állíthassa elő termékeit, és rugalmasabb ellátást biztosítson.
A Panasonic előrejelzése szerint a televíziós közvetítések digitalizálása nyomán gyors ütemben nő a síkképernyős tévékészülékek iránti igény, így 2010-re a világ 200 milliós össz-televíziókeresletének 65%-a a síkképernyős készülékekre fog irányulni. Ezenkívül arra is lehet számítani, hogy a jobb minőségű tartalmak, illetve a környezetkímélőbb technológiák terjedésével egyre nagyobb igény alakul ki a nagyméretű képernyők iránt, s így – szintén 2010-re prognosztizálva – a világ össz-televíziókeresletének több mint 30%-át a 37”-os vagy ennél nagyobb síkképernyős készülékek teszik majd ki. A kereslet további növekedése várható Kínában és más ázsiai, illetve dél-amerikai országokban, ahol már épül a digitális műsorszórás infrastruktúrája, valamint a legnagyobb televíziós piacoknak számító észak-amerikai és európai kontinensen.
Hasonló módon nő az igény az üzleti és multifunkcionális célra – például üzleti, oktatási, gyógyászati és otthoni használatra – szánt, még hosszabb élettartamú, hatékonyabb energiafelhasználású és még kiválóbb képminőségű plazmaképernyők iránt.
A várakozások szerint 2010-re a világ PDP-piaca a plazmaképernyők más síkképernyős megoldásokhoz viszonyított – termelési, költséghatékonysági és képminőségbeli – előnyei miatt 30 milliósra duzzad.