A The Wall Street Journal értesülései szerint a Microsoft már hosszabb ideje azon töri a fejét, hogy egy új áruházat nyit, amely közvetlenül az Amazon és az eBay riválisa lenne. A redmondiak állítólag már számos megbeszélést is tartottak a kereskedőkkel és a tech szektor gyártóival az egységesített piactérrel kapcsolatban.
A Microsoft úgy akarta beindítani az áruházát, hogy a Bing hirdetési bevételeivel a termékek árát csökkenteni. Ezzel az lett volna a cél, hogy elcsalogassák a vásárlókat a már bevált riválisoktól. A redmondiak szolgáltatása azonban váratlanul át lett húzva, és mégsem indul el a korábbi tervek ellenére. Vélhetően a háttérben a túl nagy kockázat húzódik meg, illetve az Amazon és az eBay túl nagy ereje.
A Microsoft tervét egyébként Project Brazil néven emlegették, ami szintén utal arra, hogy mi lett volna az eredeti cél: lenyomni az Amazont. Egy szóvivő szerint a projekt keretében a vásárlókat, a márkákat és a kereskedőket szerették volna egyesíteni, de most mégis más utakat keresnek az elektronikus kereskedelemhez és az online hirdetésekhez.