Az NDP, a világ egyik vezető piackutató vállalata ismét elvégezte a felmérését a Blu-ray közismertségével kapcsolatban. A cég azt vizsgálta, hogy az amerikai HDTV-tulajdonosok mennyire ismerik a Sony formátumát.
Bár az eredmény tavalyhoz képest jobb, a Sony számára mégis komoly gondot jelenthet. A technológia szintjét tekintve el-vagy lemaradottnak egyáltalán nem mondható Amerikai Egyesült Államokban a HDTV-sek több mint a felének fogalma sincs arról, hogy mi az a Blu-ray.
A felhasználók 45%-a ismeri csupán a formátumot - noha olyan emberekről és piacról van szó, ahol a Blu-ray-nek közismertnek kellene lennie. Még rosszabb a Sony számára, hogy a HDTV-tulajdonosoknak csupán a 9%-a tervezi, hogy vásárol majd olyan eszközt, amely támogatja a Blu-ray-t.
4 millió embernek a 9%-a, akiket potencionális vásárlónak nevezhet a Sony: nem éppen rózsás helyzet a formátumháború győztese számára. Az elmúlt egy év alatt a formátum ismertsége Amerikában csupán 10%-kal emelkedett.