Hirdetés

10 év a lejtőn a Dell-lel



|

A Dell nemrég a Microsoft segítségével kilépett a tőzsdéről. Mindez újabb mérföldköve volt annak az elmúlt 10 évnek, amely alatt a Dell nem volt képes rájönni, hogy mit is akarnak a fogyasztók. De melyek voltak a Dell kudarcba fulladt termékei?

Hirdetés

Nem titok, hogy a Dell nincs túl jó bőrben: a vállalat még a Microsofttól is kapott kölcsön 2 milliárd dollárt azért, hogy kivonulhasson a tőzsdéről. Több mint egy évtizedig próbálkozott a Dell, azonban nem sikerült rájönniük, hogy mik azok, amiket a fogyasztók akarnak, természetesen az alacsony árak mellett.

Elsőre ez a kijelentés túlzásnak tűnhet, azonban érdemes megnézni, hogy mik voltak ezen időszak alatt a Dell legnagyobb próbálkozásai a fogyasztói piacon. A 10 évnyi háború többek között az Apple-lel sok hibát, félrelépést és rossz szoftvert is felvonultatott, 2010-ben pedig gyengén kivitelezett mobileszközökkel koronázta hibáit a cég. Ahogyan a világ mobillá vált, a Dell valahogyan nem tudott tovább lépni.

DELL INSPIRON 8600 - 2003

Az Inspiron 8600 a csúcson képviselte a Dellt, illetve a lejtő elején. A 8600 és az olcsóbb 8500 megmutatták, hogy a gyártó képes olcsóbb Windows-alapú gépeket is összerakni, amelyek ráadásul igen gyakori jelenségnek számítottak hamarosan mindenhol. Volt azonban hátulütőjük is: gyenge anyagminőség, gyakori meghibásodás, illetve a Windows XP minden hibája. Az egyik notebook, ami a MacBookok felé terelte a vásárlókat.

 

DELL DJ - 2005

Az iPod népszerűségi robbantása után a Dell piacra dobta a Digital Jukeboxot. Michael Dell állította, otthon vannak a fogyasztói világban, azonban a DJ csupán egy átdolgozott Creative lejátszó volt furcsa felülettel, stílus nélkül, rossz asztali szoftverrel. 2006-ban szó nélkül tűnt el a süllyesztőben.

 

DELL DJ DITTY - 2005

A pendrive-külsejő eszköznek az iPod Shuffle-t kellett volna megszorongatnia. Nem sikerült.

 

DELLA A HÖLGYEKNEK - 2009

A Dell nagyon szeretett volna üzleti PC-ket adni a felhasználók kezébe. Ennek egyik kísérlete volt a Della, a Dell egy weboldala, ami hölgyeknek készült. Ez sok olyan "tippet" jelentett, ami receptkereséssel és kalóriaszámolással volt kapcsolatos, illetve rózsaszín netbookokkal. A hölgyek azonban nem fogadták jól a kísérletet, a marketingszakértők pedig inkább pénztárcareklámnak nevezték a Dellát. A Dell ezért frissítette az oldalát, de 11 nap múlva mégis úgy döntött, megszünteti.

 

DELL ADAMO - 2009

Az Adamo a Dell próbálkozása volt az ultravékony laptopok között, és a MacBook Airt akarta letaszítani a trónról. Ez nem sikerült a notebooknak, ami fotókon remekül nézett ki, de gyenge volt a minősége, a teljesítménye pedig borzalmas a 2000 dolláros árcédulához mérten. 

 

DELL AERO - 2010

Az Aero a Dell első okostelefonja volt az amerikai piacon. Nem nyerte el a felhasználók tetszését, mert bár kicsi és könnyű volt, a Dellnek nem volt tapasztalata a területen: az elavult Androidot tovább rontotta a lassú, kifejezetten rossz felület is.

 

DELL INSPIRON DUO - 2010

Az Inspiron Duóval a Dell egy netbookból akart riválist állítani az iPadnek azzal, hogy forgatható érintőkijelzőt rakott bele, és néhány rosszul kivitelezett érintésképes szoftvert a Windows 7-re. A lassú, gyakran hibázó eszköznek nagyon gyenge volt az üzemideje. Bár a Windows 8-cal az XPS Duo 12 már sokkal jobb megoldás, a Dellnek még van mit csiszolnia az elképzelésén.

 

DELL ADAMO XPS - 2010

Az Adamo XPS érdekes zsanért kapott. Jóindulattal azt is mondhatjuk, hogy ez már a kezdete volt a mai hibrid tábláknak, azonban ha jobban megnézzük, látszik, hogy a Dell annyira le akarta győzni dizájn tekintetében az Apple-t, hogy túllőtt a célon.

 

DELL STREAK - 2010

Bár ma már megszokottak az 5 hüvelykes Androidok, a Dell Streak 2010-ben túlságosan is megelőzte ezt a kategóriát. A hatalmas kijelző mindössze 800 x 480 pixelt kínált, az Android 1.6 és az egyedire szabott, de gyenge felhasználói felület további hátulütő volt, ami arra emlékeztette a Dellt, hogy bizony nem szoftverfejlesztő. 

 

DELL VENUE PRO - 2010

Egyedülálló telefonnak ígérkezett a 4,1 hüvelykes Venue Pro, Windows Phone 7-tel és teljes, kicsúsztatható billentyűzettel. Bár először Lightning néven létezett, a Dell a kevésbé kedvelt Venue Pro nevet választotta a starthoz. A készülék azonban nem jelent meg, a kacsának bizonyult bejelentéseket végül több hónapnyi csúszás követte. Amikor végre szétküldték a tesztpéldányokat, azok pedig nem is működtek.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.