A számítógépes és konzolos gamerkedésnek is megvannak a maga előnyei és hátrányai. A konzolok egyik nagy előnye, hogy a boltokban megvásárolt dobozos játékokat képesek utólag értékesíteni a tulajdonosaik. A számítógépes címek esetében ez egyre kevésbé igaz, hiszen a dobozos kiszerelés ellenére a játékok tipikusan valamilyen online fiókhoz (általában Steam, Origin vagy Uplay) vannak kötve. Amennyiben aktiváljuk a dobozban kapott termékkulcsot, akkor onnantól kezdve nem tudjuk eladni a játékot, mert a vevő nem tudná aktiválni azt.
Ez az üzleti praktika a konzolos játékok esetében csak a digitálisan megvásárolt címekre vonatkozik. A konzolok esetében a drága játékokat nem éri meg digitálisan megvásárolni, hiszen ugyanannyiba kerülnek, mint az igény esetén gond nélkül eladható dobozos kiszereléseik. Ez természetesen üzleti problémát jelent, de nem csak a Sony és Microsoft számára, hanem a játékkiadóknak is, lévén a digitális játékokon nagyobb a haszon.
A hírek szerint a Microsoft kíváncsi rá, hogy képes lehet-e anélkül a digitális Xbox játékok felé terelni a fogyasztókat, hogy óriási felháborodást kiváltó kényszerítőzésbe kezdene. A vállalat hamarosan elérhetővé tehet egy kérdőívet, amelyben többek közt arra kíváncsi, hogy a gamerek hajlandóak lennének-e inkább a játékok digitális kiadásait választani, ha azokat az eredeti vételi áruk 10 százalékáért vissza tudnák utána adni az Xbox hivatalos boltjának.
Jelenleg az tűnik az üzlet egyik legnagyobb szépséghibájának, hogy a fogyasztók nem kérhetnék a visszatérített 10 százaléknyi vételár bankszámlájukra való átutalását, helyette csak a boltban költhetnék el újból a "visszakapott" pénzüket. Érzésünk szerint a fogyasztók számára ilyen körülmények közt nincs sok értelme az elképzelésnek, legfeljebb az olcsó címek esetében lehetne némi vonzereje.