Idén júniusban már beszámoltunk a nem túl kellemes hírről, miszerint az Egyesült Államokban eladott Samsung okostévék reklámokkal kezdték el traktálni a vásárlókat. Ennek hátterében az áll, hogy a magas vételi áruk ellenére a gyártó csak 3-5 százalékos haszonkulccsal értékesíti a kérdéses termékeket, így alternatív módon próbál bevételhez jutni azokból.
A felettébb kellemetlen funkciót némi utánajárással eddig ki lehetett kapcsolni, azonban az AdAge friss beszámolója alapján egy a napokban kiadott szoftverfrissítés telepítése után megszűnik a lehetőség, utána már csak a hirdetések személyre szabása tiltható le. A reklámok alapvetően csak a kijelző egy kis részét foglalják el, a kijelölésükkor 50-75 százalékos méretűre híznak.
Az efféle malőröket mindenképp elkerülni kívánó vásárlóknak azt ajánljuk, hogy okostévé helyett inkább egy alapvető tudású modellt vásároljanak, majd azt utólagosan okosítsák fel egy külön kapható, a készülék HDMI bemenetére csatlakoztatható stickkel.
(Forrás: ExtremeTech, AdAge)