A zeneipar az elmúlt hosszú években mondhatni csak kereste önmagát, azonban a jelek szerint most megtalálta, és újra virágzik. A zenei eladások az idei év első felében 8,4 százalékkal, 3,4 milliárd amerikai dollárra emelkedtek. Ez a legjobb eredmény a CD-s korszak óta.
A nagy előrelépés a fizetős előfizetői szolgáltatásoknak köszönhető. Az idei eredményekben már benne van az Apple Music is, amely tavaly még nem létezett, de immáron 17 millió fizetős felhasználója van. Természetesen a Spotify még jobban kivette a részét a fejlődésből, ugyanis már 40 millió fizetős felhasználót számlál.
A digitális letöltések - például az iTunesról - már egyre kevesebb embert érdekelnek. Az effajta eladások 17 százalékkal, 1 milliárdra csökkentek. A CD-k az amerikai eladások 20 százalékát teszik ki, de mivel 14 százalékkal csökkent az irántuk való kereslet, így lassan eltűnhetnek.
A RIAA ennek ellenére elégedetlen a helyzettel, ugyanis a szervezet szerint a YouTube nem fizet eleget a zenei streamingért cserébe, amely az állítása szerint szinte teljesen ingyenes.