Hirdetés

A közoktatásban is bizonyít a VR



|

A diákok 97,5 százaléka szívesen használná a technológiát a tanórákon. A VR-szemüvegek a HelloWorld táborokban is bizonyítottak.

Hirdetés

A Telenor Magyarország idén tavasszal bővítette ki Hipersuli projektjét a virtuális valósággal (virtual reality, VR). A törökbálinti Bálint Márton Általános Iskola és Középiskola hipersulis diákjai a kísérleti program keretében jelenleg vizuális kultúra tanórákon használhatják a virtuálisvalóság-sisakokat."Abban az osztályban, ahol épp az ókori Róma művészetével foglalkoztunk, olyan animációs anyagot elemeztünk, ami megmutatja, hogy a város egy adott helyszínén milyen volt az élet régen és most. Amelyik osztályban pedig a posztimpresszionizmus volt a téma, Vincent Van Gogh 360 fokos animációban életre keltett festményében sétálgattunk a szemüveg vezérlőgombjainak segítségével" - ismertette a VR technológia tanórán való használatának lehetőségét Medve Katalin, a törökbálinti iskola tanára a technológia oktatási felhasználásról.

Hirdetés


A VR-technológia fogadtatásáról a tanárnő felmérést készített az intézményben, amely alapján a törökbálinti diákok 97,5 százaléka szívesen használná a virtuális valóságot a kísérleti tanórákon kívül is: a diákok visszajelzései alapján a legtöbben történelmi tanulmányaiknál vennék hasznát a technológiának, például régi városok, csaták helyszínét szemlélhetnék meg valósághű formában. Emellett földrajz-, és biológia órán használnák sokan a VR-sisakot, hogy természeti csodákat, különleges helyszíneket szemléljenek meg.

A gyerekek 70 százaléka olyan élethűnek találta a virtuális valóságban zajló eseményeket, hogy meg akarta érinteni az ott látható tárgyakat. Ugyanakkor 38,8 százalékukat meg is ijesztette a virtuális világ élethűsége, 30 százalékuk hátra is hőkölt annak láttán. A diákok 17,5 százaléka saját bevallása szerint félt, 10 százaléka pedig szédült a VR-sisak használata közben. Ezek a gyakorlati visszajelzések nagyon fontosak, mert jelentős segítséget nyújthatnak a jövő 360 fokos megjelenítést használó oktatószoftvereinek kidolgozásában. A gyerekek 66,3 százaléka már most is élne a lehetőséggel, ha módja volna arra, hogy az órai munkába otthonról, VR-sisakban csatlakozzon be ahelyett, hogy be kell menni az iskolába, 18,8 százalékuk azonban csak alkalomszerűen élne a lehetőséggel. A diákok 12,5 százaléka jelezte, hogy számára a modern technológiánál fontosabb a közösség, és az osztálytársakkal való személyes kapcsolat.



A Hipersuli VR-sisakjai a nyári szünet ideje alatt sem pihentek. Aktív kikapcsolódást, informatika- és robotprogramozást népszerűsítő HelloWorld táborokban kaptak szerepet a szeptemberi iskolakezdésig, ahol a gyermekek megtanulhatták, hogy miként rendezhetik be a saját virtuális valóságukat.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.