2016-ban talán már senkit nem ér meglepetésként az információ, hogy a Facebook nem csupán egy közösségi oldal, hanem a világ egyik legnagyobb hirdetési platformja is. Becslések szerint a Google után Zuckerberg cége a második legnagyobb adatgyűjtő, akik ráadásul nem elégednek meg azzal, hogy online aktivitásunk minden részletét ismerik.
A Facebook először 2012-ben, a Datalogix-tól vásárolt adatokat felhasználóiról. Jelenleg hat céggel dolgoznak együtt az Amerikai Egyesült Államokban (Acxiom, Epsilon, Experian, Oracle Data Cloud, TransUnion, WPP), többségük a userek pénzügyi helyzetét méri fel offline tevékenységük alapján. A hirdetők számára elérhető 29 000 kategória közül összesen 600-at alapoznak ezekre az információkra.
A Facebook álláspontja szerint ezekben az esetekben nem kötelesek tájékoztatni felhasználóikat az adatok felhasználásának módjáról, azokat ugyanis nem ők, hanem külsős cégek gyűjtik. Elméletben persze lehetőség van rá, hogy az említett vállalatoknál egyenként letiltsuk a rólunk összegyűjtött információk továbbadását, ez a gyakorlatban nyilván nem lehet egy egyszerű menet.