A webszolgáltatások üzemeltetői rendszeresen CAPTCHA beviteli mezőket használnak arra, hogy meggyőződjenek a látogatóik emberi mivoltáról, például kizárják a spambotokat a rendszereikből. Az egyik legnépszerűbb ilyen védelmet a Google nyújtja, jó eséllyel mindenki találkozott már a reCAPTCHA-val. Eredetileg a szokásos módokon kódokat kellett bírniuk a webhelyek látogatóinak, de most már jó ideje kis képekre kell kattintgatni, például ki kell választani a kirakatokat tartalmazó fotókat.
Kényelmi szempontból már ez is komoly előrelépés volt, azonban a Google most bejelentette, hogy végre széles körben elérhetővé válik a webhelyek üzemeltetői számára a "No CAPTCHA reCAPTCHA" rendszere. Néhányan már ezzel is találkozhattak, az esetében nem szükséges semmilyen kódot beírni vagy képekre kattintgatni, csak a "Nem vagyok robot" jelölőmezőt kell kipipálni. Ilyenkor a Google egy nem részletezett metódussal megpróbálja megállapítani, hogy robot vagy valódi felhasználó próbál-e bejelentkezni az adott weblapra. Amennyiben a szoftver robotos próbálkozást észlel, vagy nem biztos a dolgában, akkor előhúzza a tarsolyából a megszokott képes azonosítást.
(Forrás: gHacks)