A zenészek és zenekiadók körében továbbra is folyik a vita, hogy üzleti szempontból mennyi értelme van a reklámokkal támogatott, ingyenes zenestreamelésnek. Az össztűz középpontjában természetesen a mindig népszerű Spotify áll, amely a The Wall Street Journal szerint mostanra hajlandóvá vált megfontolni egy kiadók számára elfogadható, kompromisszumos megoldást.
A beszámoló alapján a Spotify hamarosan lehetővé teheti a kiadók és zenészek számára, hogy egyes dalokat és albumokat kizárólag a Premium csomag előfizetői hallgathassanak. Ez üzletileg természetesen koránt sem előnyös a Spotify számára, azonban még így is jobban járhat, mintha a népszerű zenészek egyáltalán nem tennék elérhetővé a dalaikat. A cikk szerint néhány hónappal ezelőtt Taylor Swift is pontosan ezt szerette volna elérni a szolgáltatásnál, a sikertelen egyezkedési kísérlet után döntött a Spotify-ról való teljes kivonulás mellett.
Az eredeti beszámoló megjelenése után a Spotify egy rövid közleményben tudatta, hogy momentán elkötelezett a meglévő üzleti modellje mellett, de közvetlenül és konkrétan nem cáfolta meg a The Wall Street Journal forrásainak értesüléseit egy esetleges közeljövőbeli pályakorrekcióról.
(Forrás: The Verge)