Az amerikai kontinenst vizsgáló ComScore adatai szerint akik asztali gépen keresztül vásároltak az idei ünnepi szezonban, azok 10 százalékkal többet költöttek idén, mint tavaly. A növekedés a kereskedők számára jó hír, ugyanakkor az előrejelzések alapján nagyobb mértékű emelkedésre, 14 százalékos pluszra számítottak. Így november 1. és december 22. között nem érték el a 48,1 milliárd dolláros e-kereskedelmi forgalmat, "csak" 42,8 milliárdot.
A kütyük világát tekintve a ComScore szerint a legnépszerűbbek a konzolok és kiegészítőik voltak, ezeket pedig az okostelefonok és a tabletek követték. A legnagyobb forgalmat ezúttal is a cyber hétfőn regisztrálták a kategóriában: december 2. 1,735 milliárdos forgalmat hozott.
A ComScore nem vette figyelembe az okostelefonokon és a tableteken keresztüli vásárlásokat, pedig azok igen jelentősek: csak az Amazon ügyfeleinek több mint a fele ilyenekről vásárolt a szezonban. Szintén hiányoznak az év utolsó napjainak az adatai - itt az IBM szolgált pótlékkal: karácsonykor 16,5 százalékkal többet vásároltunk, mint tavaly.