A BMW kedden, a CES 2014 kiállítás keretében mutatta be legutóbbi „autonóm vezetési rendszerét”. Pontosabban egy 6 Gran Coupe-t, amelyet a gyártó robotsofőrje terelgetett egy alaposan fellocsolt aszfaltú Las Vegas-i versenypályán. És nem is akárhogyan: fejlett GPS-rendszere és az önvezető autókban megszokott szenzorok segítségével úgy suhant a Las Vegas Motor Speedway-en, mintha Sébastien Loeb vezette volna.
A BMW nem véletlenül tesztelte extrém körülmények között, a motorteljesítmény határán az autót. „A vállalat szerint az önvezető rendszerek csak akkor állnak majd készen a széles körű bevezetésre, ha képesek lesznek minden elképzelhető forgalmi helyzetet képesek lesznek kezelni – köztük a vészmanővereket is” – írta Chris Ziegler, a The Verge újságírója, aki maga is beülhetett az autóba.
A BMW demonstrációjának célja az volt, hogy felhívja a figyelmet: az autógyártók szakemberei kezdik megérteni, mi kell ahhoz, hogy gyors és szélsőséges körülmények között is biztonságos önvezető járműveket építsenek. Persze, van még teendő. A BMW mérnökei a pálya sajátosságainak, karakterisztikájának megfelelően programozták be a Gran Coupe komputerét, az autó nyilván teljesen máshogy viselkedne, ha váratlan helyzetekre – például egy hirtelen felbukkanó vízátfolyásra – kellene reagálnia a közutakon.
Ez az egyik oka annak, hogy a BMW – szinte az összes versenytársához hasonlóan – igyekszik csitítani a megemelkedett kedélyeket: jó pár évnek kell még eltelnie, mire a teljesen automatizált kocsik megjelenhetnek az utakon.
A CES-sel kapcsolatos híreinket itt olvashatjátok.