A Disney kedden jelentette be, hogy felszámolja a Lucasfilm videojáték gyártó divízióját, a LucasArtsot. A cég tavaly októberben négymilliárd dollárért vásárolta fel a George Lucas alapította vállalatot; közleményük szerint azért döntöttek a bezárás mellett, hogy „egy licencelési modell keretében minimalizáljuk az üzleti kockázatot, és egyúttal tovább bővítsük a minőségi Star Wars játékok kínálatát.”
Az anyacég a stúdió két fejlesztés alatt álló projektjét, a Star Wars 1313-at és a Star Wars First Assaultot is leállíttatta. Ennek ellenére bízhatunk benne, hogy a legendás brand nem fog eltűnni: a vállalat egy licencszerződés keretében külsős játékgyártók számára továbbra is lehetővé teszi a márkanév használatát.
A LucasFilm egyik, a GameInformernek nyilatkozó illetékese szerint a Disney már jó ideje gondolkodik a játékfejlesztő divízió felszámolásán. Az egykor sikeres kiadó már évek óta csak veszteséget termelt, több játékuk – köztük a Star Wars Battlefront III – fejlesztését is fel kellett függeszteniük.
A LucasArts kilövése minden valószínűség szerint masszív elbocsátásokkal jár majd: a Kotaku értesülései szerint 150 munkatársukat fogják szélnek ereszteni.