Az esszenciális megbízhatóságú informatikai rendszerek mellett dolgozók valószínűleg tisztában vannak a ténnyel, hogy a "mission critical" hardvereket és szoftverek nem egyszerű dolog lecserélni, főleg ha ezek az ősi megoldások egymással kommunikáló rendszereket alkotnak. A hardverek megvásárlása általában a felújítási munka olcsó fele, a nagyobbik gondot a specializált szoftverek fejlesztése és tesztelése jelenti.
A Párizs-Orly nemzetközi repülőtéren úgy tűnik sikerült kimaxolni egyes rendszerek élettartamát. A beszámolók alapján még múlt hét szombaton azért állt le órákra a légi közlekedés, mert elhasalt a ködös időben a pilótáknak látótávolsági adatokat szolgáltató berendezés Windows 3.1-en futó szoftvere.
A francia repülésirányítók uniójának főtitkára szerint a párizsi repülőtereken négyféle szoftveres rendszert - Windows 3.1, Windows XP és kétfajta UNIX - használnak, az életkoruk 10-20 év között van. A francia közlekedési miniszter szerint a párizsi repülőterek rendszerei 2017-re lesznek felújítva, azonban Alexandre Fiacre főtitkár meglátása szerint a modernizáció valójában leghamarabb 2019-ben történhet meg, de igazából csak a 2021-es bevezetés titulálható abszolút reálisnak.
A férfi szerint hab a tortán, hogy egyre nehezebb olyan embereket találni, akik egyáltalán képesek karbantartani és üzemeltetni ezeket az ősi rendszereket. Az említett Windows 3.1-et futtató berendezés szoftverét legjobb tudomása szerint már csak 3 szakember képes használható állapotban tartani, az egyikőjük jövőre nyugdíjba fog vonulni.
(Forrás: Ars Technika)