A Google Hírek után új ellenséget talált magának az Axel Springer kiadó. A népszerű Bild híroldal online kiadását látogatók mától kezdve nem használhatnak reklámblokkoló kiegészítőt a böngészőjükben, a hirdetések blokkolásának felismerésekor a normál tartalom helyett egy tájékoztató oldalt jelenít meg a webhely.
"Az újságírói szolgáltatásokat valamilyen módon - még az interneten is - finanszírozni kell, különben nem folytatható független újságírás" - olvasható a tájékoztató oldalon. A hirdetéseket nem szívlelőknek mostantól három választási lehetőségük van: egyrészt befejezhetik a Bild olvasását, másrészt kikapcsolhatják a reklámblokkolást, harmadrészt pedig havi 2,99 euróért cserébe eltüntethetik a portálon lévő reklámok döntő többségét.
A fellépés szokatlanul erősnek hat, azonban több neves online kiadványt jó ideje nem lehet már havidíj fizetése nélkül olvasni, ez feltétlenül radikálisabb fellépésnek nevezhető. Ilyenekre példa a New York Times, a Financial Times, vagy éppen a Wall Street Journal.
(Forrás: PC World)